
Frydensberg
En brandfilm med det ultimative budskab til ungdommen. Her passer du ind!


BEHOV
Frydensberg Efterskole ønskede at positionere sig klart og tydeligt blandt mængden af special- og eliteefterskoler, og connecte med almindelige unges bekymringer, frygt og tvivl.

INDSIGT
Ungdommen er en skrøbelig tid, hvor to grundlæggende spørgsmål ofte stilles: ‘hvem er jeg?’ og ‘kan de andre li’ mig?’. Disse spørgsmål angriber filmen lige på og hårdt.

RESULTAT
Med en positiv og opløftende fortælling, skabte vi en brandfilm, der taler direkte til målgruppen, får tydeligt positioneret skolens brand, viser skolens stærke kultur og dens mange aktiviteter.
Andre kampagner for Frydensberg
En filmbåret influencerkampagne i 2020 fik Frydensberg Efterskole
til at gå fra at mangle 25 elever til mangle sengepladser og lave venteliste.

BEHOV
Frydensberg Efterskole manglede i maj 2020 25 elever til det kommende skoleår. Derudover havde de et ønske om at øge kendskabet til efterskolen samt deres nye grundfortælling ‘Bryd ud af boksen’.

INDSIGT
Målgruppen er ihærdige brugere af YouTube, og langt størstedelen kendte Mika & Tobias’ musikvideoer.
For at øge identifaktionen med kampagnen blev videoen produceret med et bevidst hjemmelavet feel.

EFFEKT
Musikvideoen med Mika & Tobias genererede over 100.000 organiske visninger på 14 dage og øgede Frydensberg Efterskoles trafik på Instagram, Facebook og web med over 640%.

ANNONCERING
Interessebaseret annoncering og retargeting (skabt på baggrudn af skolens valgfag) resulterede i en click-through-rate på hele 7 % og gav Frydensberg en massiv tilmelding til Efterskolernes Dag.

RESULTAT
To måneder efter kampagnens lancering i juni, stod Frydensberg Efterskole nu med en fyldt skole en voksense venteliste.